تعارف وخطوبه فتاه لـ صديق والدها

انا بابا خطبني لواحد صاحبة وقريبة من بعيد من وانا لسة مش كملت 15 سنة انا ناو 23 سنة بابا مش شفت منة غير القسوة وعمري ما شفت يوم حلو فى طفولتى بسببة ولما اتخطبت كنت طفلة بس اللى خلانى مش اعترض وقتها ان انا هبعد عنة مش كنت بحب خطيبى اللى هو جوزى دلوقتى وحاولت ابوظ الخطوبة فكتبوا كتابي وانا عندى 16 سنة كنت لسة مش طلعت بطاقة وكتبوا الكتاب بشهادة الميلاد فضلت 3 سنين مخطوبة اللى هو جوزى دلوقتى وعدني انة هيخلينى اكمل تعليمى وبعد ما اتجوزنا رفض ولحد دلوقتى هموت واكمل تعليمى وبقعد اعيط لما يفوت معاد التقديم ف الكلية كل سنة اتجوزت وانا 18 سنة من اول اسبوع حماتى طلعت عينى جتلى تالت يوم الفرح تلف ف البيت وتقولى انتى مش كنستى الارض لية انا هستحملك عشانك لسة ف الاول مش كنت برد عليها بس كنت بتقهر من جوايا وعلى النظام دة على طول بتعاملنى كانها اشترت خدامة وبتجيلى على طول وانا كنت فعلا مش عارفة اعمل حاجة ضغط نفسي وهم واكتئاب جوزي وهى كانو بيتخانقوا سوا ليل نهار هى حياتهم كدة وطبعا انا كنت بتشتم من الاتنين بعد اسبوعين تلاتة جواز بدء جوزى يضربنى مثلا لو الملح زيادة ف الاكل يضربنى بالقلم على وشى وبعدها الضرب بقى اسلوب حياة خصوصا ان مش كنت بشكى لاهلى الضرب بقي بيزيد مع الايام ومع المشاكل العادية وكلها مشاكل تافهة زى حرقت الاكل عايزة اروح لماما وهو مش راضي لو زود علية وصممت اروح مشاكل زى دى اللى هى بين اى حد عادية بقيت حامل بقى بيضربنى بغباء اكتر بيضربنى لحد ما وشي يتخربش جامد ويورم ولما ماما تسالنى اية دة اقولها من الحمل هبقى اقول للدوك خلفت بنوتة ضربنى بعد مخلفتها وانا بطنى لسة مفتوحة بسبب ان عندى صداع نصفى ومامتة عمالة تزعق جمبي ليل نهار فزعقتلها وقلتلها اسكتى بقى حرام عليكى ضربنى عشان زعقتلها بالاقلام على وشي قدامها قولتلة هروح لماما قالى ف داهية رحت لماما بابا قعد يزعقلى ويقول هى اللى غلطانة هتفضحنا قدام الناس رجعت تانى لما جة بعد اسبوع ياخدنى مفيش حد لام علية ماما قالتلة متضربهاش وراعى ربنا فيها هى وبنتك بس رجعت والضرب زى ماهو على اى حاجة حتى لو بنتة عيطت وصحيتة من النوم يضربنى انا بعد فترة جالى اكتئاب ماما ودتنى لدكتور نفسانى لسة مبطلة الادوية بتاعت الاكتئاب من شهرين ومفيش حاجة بتتغير ضرب واهانة وزل ودلوقتى لما بيضربنى بقى نفسي بيروح لما بيلاقينى مش عارفة اخد نفسي بيزقنى برجلية ومش بيساعدنى ولا بيشوفنى مالى طلبت الطلاق كتير مفيش حد موافق لا هو ولا اهلى ولا اهلة وطبعا بابا مستحيل يقف جمبي وبردوا انا مش عارفة لو اتطلقت هعمل اية وهرجع اواى اقعد مع بابا تانى بس انا عايزة اتطلق وبجد مش عارفة اعمل اية بتمنى اموت كل يوم ...في طبعا اكتر من اللى حكيتة حصلي بس مش هعرف احكية كلة الكلام هيطول اكتر
ياريت مفيش حد يتريق علية زى ما بتعملوا مع مشاكل الناس بجد اللى بيتريق على وجع غيرة بنى ادم معندوش انسانية ولا احساس