انا بنت 20 سنه مريت بفترة ادمان 3 شهور

واتعالجت الحمد لله لكن والله العظيم سبب ادمانى ظروف اجبرتنى ع الهروب للطريق دا لكن لما لقيت انى هاخسر نفسى وشرفى قررت الجأ لبابا واحكيله وم تانى يوم قررنا نبدأ العلاج واتعالجت وكان بابا نعم السند ف الوقت اللى ماما رفضت رفض تام زيارتى ف المصحه لولا حلفان بابا عليها بالطلاق لازم تزورنى وهنا رضخت وجات لزيارتى واول مابقيت معاها لوحدنا اول حاجه قالتلهالى والله لو كنتى موتى كان اشرفلنا ولو عندك دم موتى نفسك كرهتها اكتر ماانا كرهها وهى اصلا سبب ادمانى ورجعنا البيت وكل يوم كلام منتهى القسوه وتعايرنى وتقوى انى انا النقطه السودا ف حياتها وحياة اخواتى وبقينا طول الوقت ع كدا هى تقول كلام يسم البدن وم هانكر واقول انى مكنتش برد عليها لا كنت برد عارفه انه غلط لكن هى اللى وصلتنى لكدا انا لو ف يوم نمت زياده ساعتين ع ميعادى كانت بتقولى خفى الجرعه شويه وانا اصلا م باخد اى حاجه وكنت اتعالجت واستمرينا ع الوضع دا مع غياب بابا وانشغاله طول اليوم ف المستشفى او العياده وانا وهى ف خناقات وبقيت طول اليوم نت وف يوم دخلت شات وهناك اتعرفت ع شاب وكان كلامنا عادى وضيفته ع الفيس وكان وقتها ف الجيش وشويه شويه ارتبطت بيه وحبيته وانا اللى صارحته بحبى لانى كنت متأكده انى بيبادلنى نفس المشاعر لكن انا اجرء منه واعترفتله وبقيت بعد الايام ع رجوعه اجازه م الجيش وحكيت لبابا ع الشخص دا وقالى انه عايز يشوفه ورحب الشخص دا اوووووى بمقابلة بابا لكن ماما عرفت وقلبت الدنيا ورفضت الشخص دا نهائيا ولكنى انا استمريت ف الكلام معاه وبقينا نتكلم ف الفون وقررت اعرف اخته بوجودى فابعتلها مسج احكيلها عنى وع ادمانى ورفضتنى وعملتنى بلوك قلت خلاصانا المهم عندى هو واخته هاسيبها للزمن يمكن نتقابل وتغير فكرتها عنى وركزت مع الشخص دا وكل لما نتفق ع وقت تحصل حاجه تلغى الزياره وجاءت الطامه الكبرى موت بابا وقررت اقرب م ماما قلت بمكن تتغير واتغيرت وصارحتها بحبى للشخص دا لقيتها مرحبه بيه اوووى استغربت وكلمته قولتله وانا مبسوطه وووى ولما حددت ميعاد لزيارته فوجئت انها اتصلت باخوها للى جه مسح بكرامتى الارض واخد اللاب والموبايل وماما شالتهم واتلغى الميعاد وحصلتلى ظروف كتير وجه وقت سفرى للدراسه بره مصر وسافرت وماما الاصيله قررت تتجوز تانى مع ان ف رقبتها ولدين وبنت غيرى اتتصدمت فيها اووووى معقول تنسى بابا وتجيبله بديل دا كان معيشها ملكه قرايبى اللى عايشه معاهم اقنعونى انها معملتش شئ غلط اتصلت بيها وكلمتها باسلوب وحش وقفلت فوجئت انها بعتالى تقولى لما تنزلى اجازه متنزليش عندى باعتنى وانا والله ماليش غيرها اهلها بعد ادمانى بيعاملونى انى عار وبعدوا عنى واهل بابا م بيهتموا بأولادهم يعنى الولد او البنت وصل مرحلة الجامعه يبقى خلاص هو مسئول ع نفسه بقيت بطولى ف الدنيا معنديش لااهل ام ولا اهل اب بقى عندى احساسا ويقين انى حد ناقص اوووى بدأت افكر ف الشخص اللى مرتبطه بيه ياترى دا ممكن يتشرف بيا انى ابقى زوجه له قصاد اهله واحده مدمنه ومامتها خلصت العده بأيام اتجوزت واحده لا ليها راجل يوقفلها يكبرها وسط اهله ولا ليها سند والله العظيم انا مفيش حد اتعس منى ف الدنيا دى اه ربنا وهبنى الشكل والمال واسم عيله كبير لكن اللى اخدته منى اكتر بكتير م كل دا بقيت متأكده انى م طبيعيه انى حد مريض نفسى بقيت اخاف م اى حاجه وكل حاجه حتى لو الشئ دا ميخوفش يعنى اقل حركه جنبى ولو متوقعه بتخوفنى اقل مثل لو حد جنبى مسك ملعقه وبيقلب شاى او غيره بيبقى متوقع هاتجيب صوت لكن انا ضربات قلبى بتزيد اوووى بحس قلبى هايقف كل دا خلانى اقرر ابعد ع الشخص دا حرام يرتبط بواحده زيى انا مريضه نفسيا صاحبة سابقة ادمان بنت منبوذه من اقرب ماليها م امها بنت ملهاش راجل يكبرها قصاده وقصاد اهله انا عايزه الفانز هنا ينصحوه يبعد عنى وانى الشخص الغلط وانه لو بيحبنى اووووى كل دا هاينتهى لما يفوق ع الخقيقه ويتأكد انه غلط لما وافق ع الارتباط بمدمنه وهو م الفانز وقارئ لكل المشاكل