انا طالبه عندى23 سنه

فكرت كنير اوى قيل ماتجرا و ابعت المشكله و الى هى حقيقى مش مشكله اوى انا مشكلتى انى وحيده اووى برغم كتير الناس اعرف الجامعه كلها زميل بس محدش صحابى مش عارفه اعمل اصدقاء الى هماا اكون معتمده عليهم حتى اخواتى مش عايشين معايا مشكلتى جات انى فجاه اتخدعت فى كل الناس مره واحده صحبتى العشرت عمر الولد الحبتو اكتر من 6سنين وكانا على وشك الخطوبه و اخواتى فجاه سافرو حتى اهلى مش قريبه منهم ولا حتى عرفه احب كل لما تجى الفرصه بسودها حتى بقيت حاسه انى مش هتجوز يقال انى معقده.. بقى عندى ان ناس كلها مش كويسن حتى نفس الاحساس داا لاهلى حاسه ان لو بابا جراله حاجه اخواتى مش هيراعو ربنا فيمعانهم كوبسن اوى معاياا مش واثقه فى حد بحس ان كل بيعرفنى لمصلحه او علشان هبله زى مناس بتقول او طيبه بحس ان كل الناس عايزه تئذنى اناا بحس انى مش وثقه فى اى حد حتى فى نغسى كرهت انى اكون طيبه فعلا عندى صحاب بس مش الى هما مكملين انا حتى بقيت اكره البنات ان يكون عندى صحاب بنات كلهم منفسين من بعض بيغره من بعض ودا الى استنتجتو لما اتعملت معاهم دااا طبعهم وانا بنت وعارفه انا حاسه انى شخصيتى فجاه اتغيرت بقيت رخمه كئيبه ممكن اعيت من اقلل حاجه عصبيه الى اقصى الحدود مش بعرف اتكلم دا زاد انى طالع عليا انى ولد او بمعنى اصح دكر زى ماهلى بيقولو الاول مكنتش بزعل بس الحوار كبير انى بنت الى بميت راجل الجدعنه كلها فعلا مش بعرف اتسهوك ولا اعمل الميصه البنات بتعملها ولا كلام دا حتى لما بشوف بنت كدا و الولد ممكن يقولى بصى اتعلمى مش بقيت عارفه مين الغلط و مين الصح معملتى مع الولد انى ولد ودا كان قرارى او مبدات اتعامل مع الولاد فى الدروس و الجامعه علشان امنع الكلام عنى زى مبسمع الولاد بيتكلمو على البنات قدامى
مشكلتى فى صراع جوايااا من ناس عايزهم معايا و نفس الوقت انا عارفه حقيقتهم انهم مش كويسن حتى لو هما كويسن بكون مش واثقه فيهم حاسه انى حتى مشكلتى مش عارفه اعبر عنها اعمل ايه علشان اتاقلم مع الى انا فى فكرت كنير اروح لدكنور نفسنى كذا مره اعمل ايه علشان ميتقلش عليا الهبله او عليا الولد فنظركو البنت عامله ازاى فهمنونى ولا انطوى من الناس واخلص طيب ازى انطوى من الناس وانا فى الطبع اجتماعيه انا مش عارفه انطوى منهم و نفس الوقت كل الى قولتو فوق دا معايا ا و ياريت بلاش تريقه اظن مش كاتبه حاجه نستحق التريقيه خلاص ..