مشكلتي هي أني مصريه

آه والله مشكلتي أني مش حاسه بالأمان في البلد ديه
أنا بنت عندي عشربن سنه في كليه قمه وعيلتي محافظه أوي وأنا الحمد الله متدينه بطبعي لبسي محترم جدا يعني مش بيبان مني حاجه محافظه ع قلبي جدا بالرغم ان ده ثعب جدا في الزمن ده عمرري في حياتي مكلمت ولد بأي شكل الحمد لله بس للأسف مش عارفه أعيش في البلد ديه مش عارفه أعيش في بلد شبابها بيحاولوا يضايقوا بناتها في المواصلات والزحمه بجد حاجه تقرررف حررام عليكم بجد الواحد يعمل في نفسه ايه يعني انتوا كده بتدمرواا بنات والله بتعقدوهم من الجواز اصلا ده أنا لما بعد في مشروع وشاب يبيحاول انه يبعد عني بدعيلله في سري وكأن ده مش الطبيعي مع العلم اني مش بنزل غير بدوسيه عشان احطه جنبي عايزه بس اقول لكل واحد بيعمل كده حسبي الله ونعم الوكيل وكما تدين تدان
أنا كرهت البلد بسبب الافكار اللي فيها المحترمه بقت معقده واللي مش بتكلم ولاد بقت مش متحضرره واللي مش بتلبس ع الموضه بقت زوقها يع
المحترمين ملهمش مكان في البلد ديه
لما دوك في الكليه يضطهدني عشان بس انا منقبه ويحرجني قدام زمايللي يببى ايه
لما بايع يضطهدني وييشكك فيه عشان بس أنا منقبه يبقى ايه
وياما مواقف بنمر بيها كل يوم لمجرد اني بحفظ نفسي عشان ان شاء الله ربنا يكرمني بزوج معرفش بنت قبلي بس لأسف مظنش ﻹتي هلاقيه في البللد ديه
صدقوني انا بعاني يوميا بسبب اني محترمه يوميا بسبب احتكاكي بالناس
آسفه ع الاطاله بس كانوا كلمتين تاعبني
(طبعا الشتيمه مش هلاحق عليها لمجرد أني منقبه)