مستحيل اسيب خطيبتى و برضوا مستحيل ارجع لحبي الاول

انا عاوز افضفض بس مش اكتر " انا عشت حياتى كلها بعيد عن ولدتى لان والدى و ولدتى انفصلوا عن بعض و انا عندى 9 سنين وانا دلوقتى عندى 23 سنة بس عشت مع ولدى كان جبار اوى كان بيحارب امى بيا مكنش بيودينى المدرسة الا عشان امتحن لمجرد انها مدرسة هناك ولازم يحرمها منى ، المهم عدت الايام و ابويا اتجوز واحدة ' حسبي الله ونعم الوكيل فيها ' كنت بتحايل عليها عشان تخلى ابويا يودينى عند امى و كان بيرضى لما هى بتقولوا طبعا عارفين لية ! ، هى كانت صغيرة وكدة .
كانت بتعاملنى وحش وبتعامل اخويا شقيقي وحش كان كل همها الفلوس وبس وعدت سنين و انا مش عارف اخد حقي منها . كرهت صنف الستات نهائي،
عزلنا من منطقتنا وروحنا حتة ارقي بكتير وهناك بنت حبتنى بس انا مش بحب قعدت تلمح تعبت في مرة في الشارع و اغم عليا واول ما فتحت لقيتها في وشي ومن ساعتها وانا حبتها هى كانت جارتى وبعد سنة صارحتنى وقالتلى' بحبك ' و من هنا ابتدت المشاكل تشتغل من اصحابها لحد ما عرفوا عندها في البيت وسيبنا بعض وفضلت مخلص لحبها 3 سنين معرفتش بنت عليها عشان انا فعلا حبتها ،جات في يوم مستنيها قدام المدرسة عشان اشوفها بس مش عاوزها تشوفنى بس انا اشوفها ! راحت شافتنى مشيت وراها قولت يمكن نرجع فسلطت عليا اخو صاحبتها عشان يضربنى وجاب صحابه بس الحمد لله وقعدت برضوا مخلص ليها ، لحد ما جيت في يوم و ادتلى رقم تليفونها فرحت اوى اوى قولتلها انا ' بحبك ' بعدها باسبوع بكلمها وهى في المحاضرة قعدت تكنسل تكنسل لحد ما بعتتلى رسالة " انا في الزفت المحاضرة " وهنا خلصت حكايتها لان اهم شئ عندى كرامتى مش حاجة تانى بس معرفتش قالتلى انا آسفه وكدة وانا زى الاهبل تنازلت تانى يوم اتفاجأت بيها بتقولى مش هينفع نكمل فقولتلها ماشي !
بعديها بشهور اتعرفت على بنت محترمة وحبتها بجد وخطبتها وعرفت البنت الاولى وحاولت كتير ترجعلى وانا خاطب وتذبذب شعورى جدا وكل شوية اقرر انى مكلمهاش وبرجع اكلمها .
انا دلوقتى فعلا فعلا و من غير تريقة بحب اتنين معرفش ازاى ! بس طبعا مستحيل اسيب خطيبتى و برضوا مستحيل ارجع لحبي الاول ، لحد من كام يوم اتقابلت انا و الاولى " عارف طبعا ان دة غلط " بس محدش هيحس بيا اكيد وابوها شافنا وسمعنى كلام زى الزفت في الشارع مع ان اسهل كلمة كنت هقولها " اللى عنده معزة يلمها " بس .
و اخدت حقي من مرات ابويا " حسبي الله ونعم الوكيل فيها " وضربتها! اخدت حقي وحق اخواتى كلهم .
شكرا...