الزواج من اول حب فى حياتك

انا مشكلتي مش مشكله كبيره اوي
بس مش عايزه تتحل
انا بحب واحد من ٨ سنين اوي
وحصل مشاكل واحداث كتير ف ال ٨ سنين دول كلها طبعا كانت بين مشاكل عائليه بما اني كنت صغيره وكدا وبين خناق وقلق ومراهقه بس ف كل دا احنا عمرنا ما سيبنا بعض او يأسنا مع اني عايشه برا مصر وكنت بسافر كتير بس كنا على تواصل لحظه ب لحظه عمر حبه ليا ما قل ولا حسيته مل ولا عمري زهقت منه ولا اتخليت عنه لحظه ، اهلي عشان كل المشاكل فالسنين ال فاتت كانو رافضين وكانو بيقولولي دايما لو اخر حد مش هتجوزيه وجه اتقدم فالاول وبابا قال لا وبرضو كملنا ورجع بعد سنه اتقدم و الموضوع متحلش وبعدين دلوقتي اتقدم تالت مره وبابا قرر يدي الموضوع فرصه او يفكر انا حاولت بكل ال اقدر عليه اقنع ماما واخويا وكل حد رافض الفكره انهما يسيبو المشاكل والموقف ال خدوه منه زمان ويحاولو يشوفوه ويقييموه ك شخص انا بحبه وهيسعدني ويقدرني وفعلا اقتنعو لانه فعلا محترم وبيحبني بجد ..
المشكله ان بابا بقى بعد ماقال هفكر وحدد وقت يرد عليهم فيه مردش ؟؟ و مش راضي يقول رأي محدد وكل حاجه عنده اخواته ورأيهم فالموضوع زي ما يكون اخواته ال هيجوزو مش انا واخواته ال هما اعمامي في بيني وبينهم مشاكل وعارفين الموضوع ف بيعندو معايا ورافضين رخامه مش عشان اي سبب معين ..
وهوا باباه قاله انا زهقت مالموضوع دا وماشي وراك عشان انت بتحبها واكلمت مره واتنين عشان خاطرك ومحدش قدرني ولا رد عليا لحد دلوقتي وانا وهوا مش عارفين نعمل ايه ؟

محدش يتريق عشان انا بقالي ٨ سنين كل الناس بتحبطني وتديني كومنتات سلبيه وعلى اخري والله حاسه اني وصلت لطريق مسدود وان كل السنين دي راحت من عمري هدر ومش متخيله نفسي مع حد تاني لانو مش ممكن عمر ما كان في حد ولا ينفع يكون في حد غيره